woensdag 22 april 2015

MIJN SCHAATSVERZAMELING.

Vorig jaar heb ik delen van mijn schaatsverzameling aan jullie laten zien, maar niet alles. Het afgelopen jaar zijn er ook weer spullen bij gekomen. Vandaag heb ik mijn gehele schaatsverzameling gefotografeerd en ik laat het heel graag aan jullie zien!

Ik had alle spullen bij elkaar gepakt en alles op de grond neer gelegd, het uitzoeken kon beginnen.
Krantenartikelen.

Zoals jullie misschien al konden lezen in het interview van Schaatsen.nl spaar ik sinds 2004 krantenartikelen. Één komt zelfs uit 2003 en vanaf 2005/2006 begon het fanatieke sparen. Ik bewaar alles in insteekhoezen en kleinere krantenstukjes of hele mooie plak ik in. Onderhand heb ik 13 insteekhoezen en 5 plakboeken vol met krantenartikelen. Elk seizoen is het weer een boel werk om alles bij te houden maar dat heb ik er heel graag voor over.

Alle insteekhoezen met krantenartikelen vanaf 2004. 

Mijn plakboeken met enkele artikelen. 

4 plakboeken zijn onderhand vol, het blauwe plakboek ben ik nu in bezig.
Schaatsseizoen. 

De schaatsseizoen boeken zag je al vaker terug op mijn blog. Deze boeken spaar ik sinds mijn geboortejaar tot aan nu. Rond september, oktober komt het schaatsseizoen uit en daar staan alle uitslagen, verhalen, wedstrijden in van het vorige seizoen. Dit zijn één van mijn favorieten boeken en ik lees ze regelmatig nog even door.

Schaatsseizoen 1994/1995 t/m 2013/2014.

Schaatsboeken.

Naast de schaatsseizoen boeken heb ik ook gewone schaatsboeken. Deze zijn heel variërend van een biografie over Sven Kramer, verschillende boeken over de Olympische Spelen, een jaaroverzicht van het ANP tot aan een afscheidsboek van Aegon. Dit zijn ook weer boeken die ik regelmatig terug lees en vooral in de zomer als ik een "schaatsdip" heb haha!

Hebben jullie ook één van deze boeken, of meerdere? 

DVD's.

De dvd's, daar heb ik er niet zoveel van, namelijk maar vijf. Één film namelijk de hel van 63, één dvd met de schaatshistorie van Nederland. Een dvd met de biografie van Sven Kramer tot aan de Olympische Spelen van 2010 en ik heb twee dvd's zelfgemaakt met foto's en video's. Helaas kan ik deze dvd's niet meer bekijken omdat mijn dvd speler kapot is helaas.


Schaatskroniek & schaatssport.

Van deze tijdschriften heb ik er ontzettend veel van. Afgelopen maanden heb ik wat gekregen en ik had wat gekocht via marktplaats.nl. Schaatskroniek en schaatssport zijn tijdschriften over het schaatsen. Ik heb ze vanaf 1980 tot ongeveer 2009/2010. Dit zijn meer dan 150 tijdschriften, een collectie waar ik ontzettend blij mee ben en waar ik ook heel zuinig op ben.

Schaatskroniek, hetzelfde als schaatsport alleen van de jaren 80 ongeveer en deze zitten heel netjes in mooie mappen. 

Schaatsport en schaatskroniek. Hier heb ik meer dan 150 tijdschriften van. 
Schaats tijdschriften. 

Naast de tijdschriften van schaatskroniek en schaatssport heb ik ook andere tijdschriften. Deze zijn heel variërend van schaatspresentatie magazine's, NU Sport en Schaatsen.nl. Maar er zitten ook interviews bij van Vrouw & Helden magazine. Deze tijdschriften lees ik ook nog regelmatig door net zoals mijn andere boeken.

Schaatssport & Schaatsen.nl presentatiemagazine's. 

Overige tijdschriften. 
Sjaals, mutsen & handschoenen.

Zo vaak ik naar de schaatswedstrijden ga, zo vaak krijg ik ook sjaals, mutsen & handschoenen. Hier heb ik onderhand al een hele verzameling van. En sommige heb ik zelfs dubbel. Het is niet dat deze spullen alleen maar liggen te verstoffen, ze worden regelmatig gebruikt als ik naar het schaatsen ga of thuis voor de buis zit. En sommige mutsen gebruik ik zelfs voor voetbaltraining.

En welke hebben jullie?
Mijn 'goodies' voor in Thialf.

Deze spullen kennen jullie vast allemaal wel als jullie mij volgen. Deze spullen gaan altijd mee naar Thialf, namelijk mijn vlag en mijn hoed. Ik heb 2 vlaggen maar 1 vlag gaat nu altijd mee naar Thialf. De oranje hoed is nog niet zo vaak mee geweest in Thialf maar daar gaat zeker verandering in komen.

De wel bekenden vlaggen en mijn hoed.
Overige fan artikelen.

Mijn overige fan artikelen, dit zijn er best veel. Ik heb o.a. een map met allemaal interviews, posters, programma boekjes, voorbeschouwingen ( bewaar exemplaren) van de Telegraaf en AD over het nieuwe schaatsseizoen. Overige spullen bewaar ik in een doosje hier in zitten, pennen, 'Svenergy' spullen, schaatspostzegels, kranten, keycords en schaatstickets. Bereid je maar voor op een heleboel foto's.

Bewaarexemplaren van de Telegraaf.

Programma boekjes van Thialf. 

Interviews in o.a. de Sportweek & Veronica.
Dit is de gehele map. Hier kan bijna niks meer in zo vol.


Schaatskaartjes van Thialf & Kardinge. 

Keycords.

Overige fan artikelen met o.a pennen, en schaatspostzegels.

Een bushalte poster en 2 andere posters van Sven Kramer.

Overige fanartkelen. 

Kranten die o.a gaan over de Elfstedentocht. 

Rechtsonder sta ik in de krant met een schaatsvriendin tijdens de huldiging in Assen van de Olympische sporters.

De Svenergy pakket uit 2009/2010.
Dit is mijn gehele verzameling. Ik ben de hele ochtend en een deel van de middag mee bezig geweest om het te ordenen en te fotograferen. Ik ben ontzettend trots op mijn verzameling en ik hoop dat mijn verzameling nog flink mag gaan groeien de komende jaren.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, en tot snel op mijn blog!

Liefs Tamara.

Alles weer netjes geordend. 'Mijn kleine schaatsmuseum'. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten