dinsdag 31 maart 2015

Schaatsclinic van Team Lotto-Jumbo.

Een aantal weken terug was er een actie op twitter, je moest een selfi sturen met de Team Lotto-Jumbo muts en daarmee kon je een schaatsclinic winnen met o.a. Sven Kramer. Ik was één van de gelukkige winnaars en ik mocht afgelopen zondag naar Den Haag voor de schaatsclinic van Team Lotto-Jumbo. Het was een ontzettende leuke dag en ik heb voor jullie daarom een verslag gemaakt met een aantal foto's!
Schaatsbaan de Uithof.
Zondag ochtend ging ik vroeg weg van huis om tegen 12:00 uur aan te komen in Den Haag, daar wachtte Aranka op mij een schaatsvriendinnetje die ik heb leren kennen in Thialf. We zijn daarna gelijk doorgereden naar schaatsbaan de Uithof. Toen we daar aankwamen stond er een lange rij er waren veel mensen die ook voor de clinic kwamen. Na een korte registratie konden we schaatsen huren en ons klaarmaken voor de clinic. De schaatsers die aanwezig waren in Den Haag waren, Sven Kramer, Kjeld Nuis, Hein Otterspeer, Gerben Jorritsma, Diane Valkenburg en Laurine van Riessen. Wij zaten in de middag groep van 13:00 uur tot 15:00 uur, het was verdeeld in twee onderdelen, eerst kregen we één uur lang een clinic en daarna konden we nog één uur vrij schaatsen. Ondertussen was er ook tijd om met je schaatsheld op de foto te gaan of om een handtekening te scoren.

Van 13:00 uur tot 14:00 uur hadden wij de clinic, je werd ingedeeld in groepjes van beginner, gemiddeld of gevorderd. Wij zaten in het groepje van de beginners en we kregen les van Maaike die schaatst daar zelf en een aantal rondes van Gerben Jorritsma. We begonnen eerst met 2 rondjes schaatsen met het idee van wat kan je al. Daarna kregen we les in o.a.
- Techniek op de rechte stukken.
- Bocht techniek.
- Start techniek.
Ik merkte al heel snel het verschil met het eerste rondje wat ik schaatste en en laatste rondje na de clinic, mijn 'schaatstechniek' was echt verbeterd. Het uurtje clinic ging echt snel voorbij en daarna mochten we één uurtje vrij schaatsen, ook dat was erg leuk. Toen we klaar waren met het schaatsen zijn we nog met een aantal schaatsers op de foto's geweest en heb ik handtekeningen gescoord van Sven Kramer, Gerben Jorritsma en Diane Valkenburg. Na het schaatsen hebben we nog bij de Uithof wat gegeten en gedronken en zijn we ieder weer richting huis vertrokken.

Het was echt een ontzettende leuke dag en heb zelf echt veel geleerd tijdens de clinic, persoonlijk had ik wel verwacht dat we de gehele clinic les kregen van een Lotto Jumbo schaatser maar dat was helaas niet zo, maar des ondanks heeft Maaike het geweldig uitgelegd en heb ik echt veel geleerd van haar. Topper!

Hieronder de foto's van deze dag!


Schaatsbaan de Uithof in Den Haag.


& Sven Kramer!

& Hein Otterspeer! 

& Gerben Jorritsma! 

Diane Valkenburg.

Onze schaatstrainster Maaike!

Nog een keer met Sven Kramer!

Met Aranka, super leuke dag gehad!


Liefs Tamara. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten